Deze Fulcrum-D soldeerset is gebaseerd op een standaard knoopcelbatterij en twee 3 mm LED's.
Anders dan bij de meeste basissoldeerkits, is de montage van de printplaat nodig om het
modelvliegtuig tot leven te laten komen. Het is ontworpen voor gebruik in Vlaamse scholen.
Eenmaal gemonteerd is de MiG-29K ongeveer 6 cm lang. Met de kleine schuifschakelaar spaart
u uw batterij, maar kan ook worden omzeild met een soldeerbrug.
Neem contact met ons op voor aangepaste versies. Voor grote aantallen kunnen wij
bijvoorbeeld de printplaatkleur veranderen.
Net zoals in de F-16 en SR-71 soldeerpakketten vind je in dit pakket een printplaat
waarop alle onderdelen worden gesoldeerd. De stukjes in de printplaat vormen het
vliegtuigje en dienen ook als stroombaan. Wie goed oplet, vindt op de printplaat een
aantal tips over de functie van elke stroombaan. Verder vind je ook de specificaties van
het originele vliegtuig.
Om de jet tot leven te brengen vind je in dit pakket ook nog 2 LED’s, een batterij met
batterijhouder en een schakelaar. Voor dit project is de lichtbron een soort flikkerende
led, hierdoor lijkt het met een beetje verbeelding dat het vliegtuigje echt werkt.
Voor dit projectje heb je een soldeerbout en soldeersel nodig. Verder raden wij
aan voor handen te wassen na het project. Dit om twee redenen: soldeersel bevat
een aantal stoffen zoals flux, die je liever niet op je handen hebt. En tijdens
het solderen kan het altijd voorvallen dat iemand zich verbrand aan de tip van
de soldeerbout. Sommige soldeerbouten kunnen tot 400°C worden. Snel toegang
hebben tot lauw water kan wonderen doen.
Mis je nog één of meerdere van deze benodigdheden of heb je nog vragen omtrent
de
veiligheid, contacteer ons gerust. Wij helpen je graag verder.
Heb je geen soldeerbouten ter beschikking? Geen probleem, je kan er bij ons vier
uitlenen.
Dit project is ideaal om leerlingen te leren solderen. Maar je kan dit projectje ook gebruiken op een ontmoetingsdag, opendeurdag of op andere evenementen. Op onze webshop komt één pakketje overeen met één leerling/ bezoeker.
Alle nodige informatie vind je op onze webshop:
Heb je nog één of meerdere vragen contacteer ons gerust. Wij helpen je graag verder.
Een veilige levensstijl realiseren door het correct inschatten van risicofactoren
De leerlingen handelen veilig in een schoolse context.
Inzicht ontwikkelen in technische systemen en processen en hun relatie tot verschillende technologische domeinen en tot andere domeinen (wetenschappen, wiskunde, …)
De leerlingen onderzoeken principes van de bouw en werking van technische systemen, hun deelsystemen en onderdelen alsook hun onderlinge samenhang i.f.v. een technisch proces.
Technische systemen ontwerpen, realiseren, in gebruik nemen en evalueren rekening houdend met fundamentele maatschappelijke, wetenschappelijke en technologische aspecten.
De leerlingen gebruiken courante technische systemen duurzaam, veilig en ergonomisch.
De leerlingen voeren een iteratief technisch proces uit in de verschillende ervaringsgebieden om een eenvoudig technisch systeem te realiseren vanuit behoefte(n) en criteria.
De leerlingen ontwerpen een technisch systeem in functie van de bepaalde vereisten.
De leerlingen realiseren het technisch systeem op basis van een ontwerp.
Natuurwetenschappelijke, technologische en wiskundige concepten en methoden inzetten om problemen op te lossen en om objecten, systemen en hun interacties te onderzoeken en te begrijpen.
De leerlingen gebruiken met de nodige nauwkeurigheid de gepaste meetinstrumenten, meetmethoden en hulpmiddelen om metingen, observaties, experimenten en terreinstudies uit te voeren.